۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
کد خبر: 1007208

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش زیادی از تغییرات این بسته‌ها در فرایند طراحی و برنامه‌ریزی، تولید و تالیف انجام شده و اجرای آزمایشی بسیار محدود آن در حد حداکثر ۱۰ کلاس انجام خواهد شد.

اجرای آزمایشی کتاب کار و فناوری در مدارس

حجت‌الاسلام علی لطیفی با بیان اینکه امسال تغییرات خیلی جدی در کتاب‌های درسی نداریم غیر از موارد جزئی که از جانب معلمان اصلاحات صورت گرفته و چند کتاب که به عنوان اجرای آزمایشی در دستور کار قرار گرفته است گفت: سال گذشته اجرای آزمایشی کتاب کار و فناوری پایه ششم و پایه هفتم به صورت محدود انجام شد. امسال کتاب کار و فناوری پایه ششم متناسب با اجرای آزمایشی در فرایندی دیگر برای هشت یا نه استان تغییر خواهد کرد، اگر این اجرا موفقیت آمیز باشد، سال آینده این امر سراسری اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب «از من تا خدا» به عنوان کتاب دینی پایه هفتم سال گذشته اجرا شد ادامه داد: این کتاب موازی کتاب دینی است یعنی کتاب قبلی حذف نشده و برای یک سری از استان‌ها و مدارس در کنار کتاب اصلی قرار دارد، سال گذشته اجرای آزمایشی این کتاب به صورت محدود انجام شد و امسال گسترش می یابد و در حدود هفت تا هشت استان اجرای آزمایشی می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه کتاب آموزش خط تحریری برای دانش‌آموزان پایه چهارم به عنوان کتاب کار درس هنر، سال گذشته  به صورت محدود و آزمایشی اجرا شد گفت: امسال اجرای آزمایشی گسترده تر آن انجام می‌شود و برای پایه پنجم هم همین مسیر یعنی کتاب کار آموزش خط تحریری، ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه علت انتخاب استان‌ها به عنوان اجرای آزمایشی برنامه‌ها بر اساس قلمرو، مناطق متعدد و متنوع از لحاظ جغرافیایی بود عنوان کرد: توانمندی و وضعیت معلمان نیز در اجرای آزمایشی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال اجرای آزمایشی بسیار محدود بسته‌های پایه اول ابتدایی انجام می‌شود اظهار کرد: بخش زیادی از تغییرات این بسته‌ها در فرایند طراحی و برنامه‌ریزی، تولید و تالیف انجام شده و اجرای آزمایشی بسیار محدود آن در حد حداکثر ۱۰ کلاس انجام خواهد شد؛ اگر این کار خوب پیش برود برای سال آینده در پایه اول ابتدایی به صورت جدی‌تر این تغییرات را شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.